Kosmetyki naturalne

Jak doskonale wiecie, w dniu wczorajszym dotarł do mnie czerwcowy glossybox. Jako, że lubię wiedzieć z czym mam do czynienia, bez chwili wahania zaczerpnęłam informacji na temat samych kosmetyków z pudełka oraz ich producentów. Takim to sposobem dotarłam do strony firmy PAT&RUB dostępnej pod adresem: http://www.patandrub.pl/
Przyznam, że nie znałam zbyt dobrze tych kosmetyków, choć nie twierdzę że nie przemknęły ukradkiem gdzieś w mojej podświadomości. Odwiedzając wspomnianą stronę natknęłam się na wiele informacji, o których jak dotąd nie miałam pojęcia. 
A teraz w kilku słowach o firmie. Jej filozofia oparta jest na priorytetach skierowanych w stronę: 
  • świetnych surowców,
  • efektów,
  • odpowiedzialności,
  • przyjemności,
  • rozsądku,
  • opakowaniu ( zasada 3R: Reduce, Reuse, Recycle).
Pomysłodawczyniami a zarazem właścicielkami są Kinga Rusin oraz Magda Hajduk, które wdrożyły w życie pomysł produkcji kosmetyków ekologicznych, naturalnych i roślinnych w oparciu o czyste surowce. Łącząc przy tym doskonałe wchłanianie oraz piękny zapach. 
Podążając tym tropem ( tzn. tropem kosmetyków naturalnych natknęłam się na artykuł poświęcony omawianej marce, gdzie PAT&RUB określone zostały jako Polskie Innowacyjne Kosmetyki Naturalne. PAT&RUB to polska marka na światowym poziomie. Pojawia się również informacja, iż priorytetem jest bezpośredni kontakt z klientem i ekologia. 
Zdaję sobie jednak sprawę, że sama nazwa " kosmetyk naturalny", niewielu z Was może coś mówić, dlatego pokrótce postaram się przedstawić sedno problemu. Otóż definicja Komitetu Eksperów Produktów Kosmetycznych mówi, że: " Kosmetyk naturalny musi składać się ze składników pochodzenia roślinnego, zwierzęcego ( pozyskanego bez szkody dla zwierząt) lub mineralnego. Surowce uzyte do produkcji muszą być pozyskiwane w procesach tzw. zielonej chemii, czyli metodami bardzo prostymi jak najmniej naruszającymi ich pierwotna budowę np. mielenie, suszenie, tłoczenie na zimno, wyciskanie..."
Teraz kiedy już wiadomo czym jest kosmetyk naturalny, nieodzownym wydaje się by wiedzieć w jaki sposób rozpoznać go na rynku. Najprościej taki kosmetyk zdiagnozować po certyfikacie np. NATRUE, BDIH, Ecocert, Cosmos. Jednakże, że pozyskanie wspomnianych certyfikatów jest żmudne, kosztowne i długotrwałe, dlatego nie każdy producent decyduje się na taki krok.
Jak w takiej sytuacji rozpoznać?
  • po deklaracji producenta,że wszystkie surowce spełniają kryteria naturalności.
  • po INCI ( czyli składnikach) w kosmetyku naturalnym nie powinny się znaleźć: Mineral Oil, Parafinum Liquidum, Petroleum, xxx- Paraben, Phenoxyethanol, Propylene Glycol, Dimethicone, Cyclomethicone, PEG, PPG, BHA, BHT, DEA...
To jednak zaledwie krótka część listy. Wszystkich pragnących zgłębić temat kosmetyków naturalnych zapraszam do przeczytania artykułu pt. "prawdy i  mity o kosmetykach naturalnych: (http://issuu.com/ibeauty.pl/docs/e-magazyn_05) - str. 28-33.
zdjęcie: http://www.patandrub.pl/




Komentarze

Internetowa wyszukiwarka ofert pracy

POSTAW KAWĘ

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Copyright © Magda bloguje