Organizer czy kalendarz? - Który wybrać?

Rok po woli zmierza ku końcowi. W wielu czasopismach już pojawiły się kalendarze na nadchodzący nowy rok 2014. Do tej pory chętnie po nie sięgałam, jednak szybko opadał zapał by cokolwiek w nich notować i odkładałam je na półkę by gromadziły jedynie warstwę kurzu. Przeglądając Wasze blogi często napotykałam, na te które notują w kalendarzu lub organizerze niemal wszystkie ważne informacje. Ja zawsze korzystając z kalendarza omijałam stronę gdzie proszono mnie o podawanie swoich osobistych danych. W obawie przed tym, że może kiedyś znaleźć się w niepowołanych rękach i ujawni informacje o mnie. Dzisiaj moje nastawienie do korzystania z kalendarza lub organizera uległo niejako zmianie. Odkąd postanowiłam wcielić w życie postanowienie o oszczędzaniu zdecydowanie okazuje się pomocny. Zwykle wraz z końcem miesiąca zastanawiałam się co stało się z moimi pieniędzmi. Dziś wszystkie, nawet te najmniejsze wydatki skrupulatnie notuję. Mam dzięki temu jasność co kupiłam i czy mogę w danym miesiącu na coś jeszcze sobie pozwolić. Oczywiście nie obywa się bez notek o tym jaką tematykę poruszyć w kolejnym poście, by pomysł nie umknął równie szybko jak się pojawił. Kiedy już zamieszczę ów  wpis z dumą mogę odhaczyć zadanie jako wykonane. Coraz częściej pojawiają się również informacje o planowanych wizytach u lekarza, kosmetyczki czy stomatologa. Pozwala mi to zaoszczędzić czas, który do tej pory niemal przepływał mi przez palce, podczas gdy ja przeszukiwałam swoją przepastną torbę w poszukiwaniu luźnych karteczek z zanotowana godzina i datą wizyty. Teraz kiedy widzę sens notowania tego typu informacji pojawia się pytanie - co powinnam kupić? Organizer czy kalendarz?
Nie wiem czy akurat dziś uda mi się podjąć decyzję, który z nich wybrać. Jednak jestem zdania, że zebranie w jednym miejscu tego jaki ma być i czego oczekuję pozwoli mi prędzej czy później wybrać ten właściwy.
*Kalendarz/ Organizer powinien być przede wszystkim ładny - ważne jest by go lubić.
*Niezbędne jest miejsce na własne notatki, takie jak chociażby misje czy cele.
*Ważne jest by był w odpowiednim rozmiarze, mieścił się do torebki. W przeciwnym razie nie ma przecież mowy by towarzyszył mi w każdej chwili.
*Koniecznie musi mieć jakieś zapięcie, by luźno włożone wizytówki, czy karteczki nie walały się po torebce.  
*Z jednej strony chciałabym by był jak organizer - taki z wymiennym wkładem, z drugiej obawiam się że znudzi mnie jego oprawa i zatęsknię za odmianą.
*Raz chcę kalendarz/ organizer z wyższej półki, by po chwili zadowolić się "średniaczkiem". 
Wiem, że rzadko zdarza się by dany artykuł odpowiadał nam pod wszystkimi względami. Jednak moje wymagania nie należą do zbyt wygórowanych toteż mam nadzieję, że wreszcie znajdę taki który im sprosta.
Zdaję sobie sprawę, że jedynym rozwiązaniem mojego dylematu co do wybory odpowiedniego kalendarza/ organizera jest pójście śladem Aliny - autorki bloga Design Your Life i stworzenie własnego, który w pełni sprosta oczekiwaniom ( http://designyourlife.pl/misz-masz/diy-organizer-kalendarz-do-wydrukowania/).


Zapewne wśród Was, są i takie które z kalendarzem/ organizerem nie rozstają się nawet na chwilę. Macie więc już wyrobione zdanie na temat korzystanie zarówno z kalendarza jak i organizera . Jak również możecie polecić, te które sprawdzają  się najlepiej. No i oczywiście czy uważacie, że należy inwestować w te z wyższej półki ( np. Moleskine) czy też zadowolić się tym kupionym w empiku?
A może macie jakiś inny patent na organizację swojego czasu i nie potrzebny Wam do tego ani organizer ani kalendarz?
 

Komentarze

Internetowa wyszukiwarka ofert pracy

POSTAW KAWĘ

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Copyright © Magda bloguje