Słodka chwila

Wczoraj już obiecałam Wam kontynuację tematyki kulinarnej. Tak więc spieszę do Was z kolejnym wpisem zawierającym pyszne przepisy. Co prawda, początkowo chciałam podać przepis na Creme Caramel z sosem karmelowym - Winiary pomysł na... zilustrowany moimi własnoręcznie wykonanymi zdjęciami. Niestety okazało się, że tak długo nosiłam się z zamiarem przygotowania go, aż minął termin ważności. Jako że nie chciało mi się biec do supermarketu po kolejne opakowania produktu postanowiłam pokrótce opisać Wam jak przygotować wspomniany przeze mnie deser.

Do wykonania 4 porcji niezbędne jest posiadanie 250 ml mleka, 250 ml śmietanki 30% oraz Winiary Pomysł na ... Creme Caramel z sosem karmelowym. 
Sposób przygotowania: Należy zagotować 250 ml mleka a zawartość większej torebki wymieszać z 250 ml śmietanki 30%.Następnie zdjąć naczynie z ognia i wlać przygotowany miks. Całość ponownie doprowadzić do wrzenia. Przygotowany w ten sposób deser należy wlać do 4 filiżanek lub foremek i schłodzić w lodówce przez ok. 1,5 godz. W międzyczasie można przygotować sos karmelowy, do wykonania którego niezbędna jest mniejsza torebka i 50 ml gorącej wody. Wszystko razem należy dokładnie wymieszać i schodzić w lodówce. Przed serwowaniem deseru sos należy ponownie wymieszać. Foremki z deserem tuż przed podaniem zanurzyć w gorącej wodzie ( nie dłużej niż 10 sekund), po czym odwrócić do góry dnem i wyłożyć. Gotowy deser polać sosem karmelowym.

Ostatecznie więc w związku z zaistniałą sytuacją zdecydowałam się na zrobienie typowego deseru włoskiego - panna cotty z sosem malinowym. Do przygotowania 4 porcji potrzebne są:
  • 3 łyżeczki żelatyny w proszku 
  • 1 laska wanilii ( ja zastąpiłam ją 1 łyżeczką ekstraktu waniliowego)
  • 250 ml śmietanki kremówki 30 %
  • 250 ml mleka 3,2%
  • 80 g cukru ( ok. 6 łyżek)

Przygotowując deser należy żelatynę wsypać do szklanki i zalać dwiema łyżkami zimnej wody. Śmietanę i mleko połączyć ze sobą w garnku, dodać wanilię ( ew. ekstrakt) oraz cukier. Cały czas mieszając, doprowadzić do zagotowania na niewielkim ogniu. Po czym zestawić z kuchenki i dodać namoczoną żelatynę - cały czas mieszając aż do momentu jej rozpuszczenia. Tak przygotowaną masę przelać do uprzednio przygotowanych filiżanek. Kiedy nieco wystygnie, przykryć folią i wstawić do lodówki na ok. 4 godziny. By deser wydobyć z naczynia należy podobnie jak w przypadku powyższego, zanurzyć w gorącej wodzie na ok. 10 sekund. A następnie wyłożyć na talerz odwracając filiżankę do góry dnem. 

Podczas oczekiwania na zastygnięcie deseru można już przygotować sos malinowy. Do jego wykonania niezbędne jest przygotowanie: 200 g malin oraz 1 łyżki cukru. Owoce należy wysypać do rondelka i zasypać cukrem. Kiedy puszczą sok, zacząć je podgrzewać. Pulpę przełożyć na sitko, odcisnąć sok i przelać go ponownie do garnuszka. Podgrzewać do momentu, aż zacznie gęstnieć. Ostudzić i polać nim deser.

Mam nadzieję, że prezentowane przeze mnie przepisy zachęcą Was do przygotowania ich we własnych domach. Zwłaszcza, że oba proponowane desery są nie tylko bardzo smaczne ale również łatwe. A jednocześnie mogą sprawić przyjemność Waszym bliskim.

A Wy znacie te desery? Próbowałyście już ich? A może dopiero zmotywuję Was do ich wykonania? 

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie pozostawione na moim blogu komentarze :)

Internetowa wyszukiwarka ofert pracy

POSTAW KAWĘ

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Copyright © Magda bloguje