STYLIZACJE - wtorek, 6 maja 2014

Inspiracje ubraniowe ... idealne do pracy

W dzisiejszym poście chcę podzielić się z Wami kilkoma spostrzeżeniami na temat mody biurowej, która rządzi się swoimi prawami. Nie wskazane w tym przypadku jest sięganie po zestawy naśladujące sceniczne stroje gwiazd. Niewątpliwie noszenie topów na ramiączkach mini spódniczek czy szortów w miejscu pracy może być odebrane jako niesmaczne w szczególności podczas pracy w biurze czy urzędzie. Przed wyborem odpowiednich ubrań należy stanąć przed lustrem i ocenić swoje mocne i słabe strony. Nawet w pracy można wyeksponować atuty, ale z umiarem i przestrzegając zasad ustalonych w miejscu pracy. Ważne jest by zdecydować co będziemy eksponować - górę czy dół. Nawet jeżeli w firmie nie obowiązuje określony dress code warto pamiętać o podstawowej zasadzie obowiązującej w makijażu - mocno podkreślone oczy lub usta, nigdy oba na raz. W przełożeniu na ubiór istotne jest by określić co będzie eksponowane dekolt czy też nogi. Decydując się na bardziej odsłoniętą górę, należy postawić na znacznie mniej odważny dół i na odwrót. W biurze niedopuszczalne jest noszenie sukienek i bluzek na ramiączkach oraz zbyt wydekoltowanych ubrań. Może to bowiem rozpraszać współpracowników i petentów. Jakimś sposobem na poradzenie sobie w sytuacji, kiedy mimo wszystko zdecydujemy się na wybór odzieży ze zbyt dużym dekoltem lub bez rękawów jest włożenie w godzinach pracy żakietu lub szala. Co do spódnicy to najlepiej by sięgała ona do kolan. Zarówno w przypadku spódnicy czy spodni, w tym szortów do kolan lepiej jest unikać biodrówek. Wyglądają one bowiem dobrze tylko w momencie gdy się stoi. W pozycji siedzącej obnażają nie tylko pas nagiego ciała ale także części bielizny ( na ogół tasiemki od stringów). Nikomu chyba nie muszę tłumaczyć jak przez szefa czy też petenta może zostać odebrany taki właśnie wygląd.  
Jeśli komuś z Was wydaje się, że te kilka zasad o których w tym miejscu napisałam jest zbyt wygórowanych to zachęcam do zapoznania się z wytycznymi standardów jakości obsługi warszawskiego hotelu Sobieski- regulują one niemal wszystko a brzmią tak:

" zalecenia dotyczące wyglądu
  • Dla wszystkich pracowników Hotelu, którzy mają bezpośredni kontakt z gośćmi w czasie wykonywania swoich obowiązków służbowych, jest rzeczą istotną zachowanie odpowiedniego wyglądu i higieny osobistej. Także i pracownicy, których miejsce pracy znajduje się na zapleczu, powinni zatroszczyć się o swój wygląd i higienę ( władze sanitarne w dość rygorystyczny sposób nakładają na administrację hotelu obowiązek utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego na stanowiskach, zwłaszcza tam, gdzie przetwarzana jest żywność).
  • Długość włosów u mężczyzn nie powinna przekraczać linii kołnierzyka typowej męskiej koszuli. Baki powinny posiadać tę samą szerokość na całej swej długości i nie być dłuższe od małżowiny ucha. Wąsy powinny być przycięte schludnie i nie mogą łączyć się z bokobrodami. Nie powinny wychodzić także poza kąciki ust. Kozie bródki, sumiaste wąsy oraz brody są niedozwolone. Pracownicy powinni stawiać się do pracy dokładnie ogoleni. 
  • Długość włosów u kobiet - jeśli włosy sięgają poza ramiona, należy nosić je upięte lub związane z tyłu głowy. Wyklucza się możliwość noszenia fryzur zbyt ekstrawaganckich, farbowania włosów na jaskrawe kolory. W przypadku korzystania ze spinek do włosów należy dostosować ich kolor do koloru włosów.
  • Pracownicy przygotowujący posiłki powinni nosić siatki lub czapki. Pracownicy ci powinni dbać o to, by włosy z tyłu głowy nie zachodziły na kołnierz ubioru służbowego.
  • Makijaż - kobiety powinny stosować gustowny, stonowany makijaż, który nie wygląda ekstrawagancko. Paznokcie powinny być pomalowane lakierem o naturalnym odcieniu, nie rzucającym się w oczy. Długość ich powinna być umiarkowana. 
  • Stroje służbowe - pracownicy wykonujący swoje obowiązki w ubraniach służbowych będą nosić uniformy odpowiadające swym krojem, wyglądem i charakterem rodzajowi wykonywanego zajęcia. Powinny one być utrzymane schludnie i w czystości. Wszelkie dodatkowe ubiory noszone pod lub na uniformie powinny odpowiadać kolorystyce zgodnej z zaleceniami obowiązującymi w całym dziale. Kwestie te należy omówić ze swoim kierownikiem.
  • Wszystkie ubiory służbowe dostarczone pracownikowi przez Hotel będą prane w pralni zwykłej lub chemicznej oraz prasowane. Nie należy nosić ubiorów służbowych poza terenem Hotelu, chyba że należy to do obowiązków służbowych pracownika. Ubiory służbowe powinny być schludne, a o ewentualnych uszkodzeniach należy informować zwierzchnika. Czyste ubranie wydane będzie pod warunkiem zdania dotychczas używanego.
  • Ubrania cywilne - mężczyźni wykonujący swoje obowiązki w ubraniu cywilnym powinni przy każdej okazji nosić marynarkę i krawat, przebywając w pomieszczeniach publicznych dopuszcza się możliwość noszenia garniturów o kroju sportowym, jednakże podobnie jak w przypadku typowych garniturów, powinny one odpowiadać wymaganiom dobrego smaku, także pod względem kolorystyki. 
  • Kobiety wykonujące swoje obowiązki w ubraniu cywilnym powinny nosić ubiory odznaczające się dobrym smakiem i miłą kolorystyką. Spodnie mogą stanowić część ubioru, o ile odpowiadają zalecanym wymaganiom. Za właściwe uznaje się takie, które mają odpowiednią długość i noszone są w zestawieniu z tuniką, marynarką , kamizelką "od kompletu", bądź stanowią z nimi stosowne zestawienie. Nie zezwala się na noszenie spódniczek "mini", dżinsów oraz podkoszulek.
  • Biżuteria powinna pasować do ubioru. Nie zaleca się, by zbyt rzucała się w oczy, tak pod względem ilości, jak i jakości. Pracownice wykonujące swoje obowiązki w ubiorach służbowych powinny ograniczyć się do biżuterii zalecanej w danym dziale, przez wzgląd na różnorodność przepisów dotyczących bezpieczeństwa pracy, zalecenia zdrowotne i inne. Nie można nosić biżuterii zawieszonej na stroju służbowym. Zabronione jest noszenie wyraźnie zwisających kolczyków oraz bransolet. Zabronione jest noszenie kolczyków w uszach przez mężczyzn. Zabrania się noszenia biżuterii z plastiku.
  • Okularów przeciwsłonecznych można używać jedynie w przypadku pracy na zewnątrz Hotelu.
  • Obuwie powinno być zawsze czyste i w dobrym stanie. Z uwagi na względy bezpieczeństwa wysokość podeszwy lub obcasów nie powinna przekraczać 5-6 cm. Obuwie powinno zakrywać całą stopę. Obowiązuje noszenie jednobarwnych skarpet lub pończoch. Noszenie tenisówek oraz sandałów, ze względu na wygląd oraz warunki bezpieczeństwa, jest niewskazane."
 Po tak rygorystycznym wstępie mam dla Was kilka propozycji idealnych na wyjście do pracy. Wszystkie propozycje ubrań, które będziecie mięli okazję zobaczyć pochodzą ze strony sklepu MOSTRAMI.PL. Nie chcę Was dłużej trzymać w napięciu dlatego od razu zapraszam do oglądania. Nie łudzę się, że zaraz zaopatrzycie się w konkretny element garderoby, mam jednak nadzieję że niektóre zainspirują Was do kupienia czegoś w podobnym stylu.







 I jak podobają Wam się te propozycje? Przypadły Wam do gustu?

Dziękuję za wszystkie pozostawione na moim blogu komentarze :)