niedziela, 12 kwietnia 2015

Kolejna porcja dietetycznych pyszności ...

Drogie moje, święta, święta i po świętach. Nic innego nie pozostaje jak wrócić do  rzeczywistości a tym samym do żelaznych zasad mojej diety. Pisząc tego posta popijam właśnie kolejny już kubek pysznej, zielonej herbaty. Jak Wam pisałam nie tak dawno na co dzień stosuję dietę urozmaiconą i uderzeniową. Obie jednak jak mówiłam nie są normalnym sposobem żywienia, bo wykluczają wiele produktów a mają jedynie na celu redukcję wagi. Dietę urozmaiconą stosuję przez 5 dni tygodnia a przez 2 - uderzeniową. Poprzednim razem, ta druga z nich w głównej mierze oparta była na cukinii i cebuli. W tym tygodniu dla odmiany będą to owoce.

Zdjęcie: Źródło
Dieta owocowa

Śniadanie: 

Kawa z mlekiem 1,5% lub zielona herbata
2 grzanki razowe 0,5 kg dowolnych owoców


Drugie śniadanie:

Szklanka świeżego soku owocowego 
i mały jogurt naturalny z 2 łyżkami granulek Fibroki

Obiad:

Zapiekanka z brązowego ryżu i owoców


1 jabłko, 50 g ugotowanego brązowego ryżu, 4 suszone śliwki, łyżka stołowa żurawiny, łyża konfitury KILUVA, 1 jajko, 1 białko, cynamon, opcjonalnie kiwi.

Sposób przygotowania:
Jabłka obrać, wydrążyć gniazda nasienne i pokroić w kawałki. Ugotowany ryż wymieszać z owocami i łyżką konfitury a następnie zalać roztrzepanym jajkiem i białkiem, doprawić cynamonem. Całość piec w naczyniu żaroodpornym ok. 15 - 20 minut.

Podwieczorek:

Mały jogurt naturalny z 2 łyżkami granulek Fibroki

Kolacja:

sałata warzywna ( dowolne warzywa z grupy dozwolonej z łyżką oliwy)
2 plastry sera typu włoskiego



Wartość energetyczna: 1300 kcal, Węglowodany: 67 % Białka 18 % Tłuszcze 16 %.

Jako że przez święta nie chciałam Was męczyć dietami, podczas gdy na stołach było tyle pyszności - dziś mam dla Was dwie kolejne diety. Obie z nich są dietami uderzeniowymi i stosuje się każdą z nich przez dwa dni. Reasumując przez 2 dni stosujemy dietę z zupą z ciecierzycy, przez dwa kolejne tę z zupą z kalafiora i brokuła. A przez trzy kolejne, które nam zostają wracamy do dobrze znanej - diety uderzeniowej. 

Dieta uderzeniowa: zupa z ciecierzycy

Śniadanie: 

-płatki owsiane ( 2 łyżki stołowe) z jogurtem naturalnym lub mlekiem 1,5 %
lub 2 grzanki razowe FIBROKI z konfiturą KILUVA

Drugie śniadanie:

 pomarańcza
 batonik SLIMBEL


Obiad:

zupa z ciecierzycy 
 mały jogurt naturalny lub kefir lub maślanka ( 130 g ) z 2 łyżkami granulek FIBROKI

składniki:

2 pory, 2 cukinie, 2 ząbki czosnku, 800 g pomidorów z puszki, 1 łyżka przecieru pomidorowego, 1 listek laurowy, 400 g ciecierzycy z puszki, 750 ml bulionu warzywnego, sól, pieprz.

sposób przygotowania:
W rondlu podgrzewamy oliwę i podsmażamy na niej pokrojoną w kostkę cukinię, pora pokrojonego w półplastry oraz posiekany czosnek ( ok. 5 minut ). Dodajemy bulion warzywny, pomidory z puszki ciecierzycę, liść laurowy i przecier pomidorowy. Doprowadzamy do wrzenia i gotujemy jeszcze 5 minut. Wyciągamy liść laurowy, doprawiamy solą i pieprzem. Zupę można posypać natką pietruszki. 

Podwieczorek: 

-jabłko pieczone z cynamonem lub sok pomidorowy 0,3 l

Kolacja: 

 zupa z ciecierzycy 

Dieta uderzeniowa: krem z kalafiora i brokułów

Śniadanie:

herbata zielona lub czerwona lub chude mleko 1,5% tł. lub kawa z mlekiem 1,5 % tłuszczu
6 ciastek FIBROKI lub 2 grzanki razowe FIBROKI z dżemem niskosłodzonym lub chudym twarogiem lub chudą wędliną drobiową

Drugie śniadanie:

2 kiwi
jogurt naturalny z 2 łyżkami granulek FIBROKI


Obiad: 

Krem z kalafiora i brokuła
chuda ryba ( 200 g ) dowolnie przyrządzona

składniki:
1 brokuł, 1 kalafior, 1 cebula, 1 litr bulionu warzywnego, pół kostki warzywnej,

sposób przygotowania:
gotować wszystko pół godziny, potem zmiksować. Można posypać koperkiem lub pietruszką. 
Dopuszczalna ilość oliwy z oliwek na dzień to max 2 łyżki. 1,5 - 2 l wody na dzień


Podwieczorek:

2 kiwi

Kolacja

Zupa z kalafiora i brokuła
chuda ryba ( 200 g ) dowolnie przyrządzona

Analiza żywieniowa:
Wartość energetyczna: 1261 kcal. Węglowodany: 39 %, Białko: 31 %, Tłuszcze: 30 %, Błonnik: 28 g

Mam nadzieję, że jeszcze nie zanudziłam Was cyklem dietetycznych postów. Tym, z Was którym nie przypadły one do gustu spieszę wspomnieć że już niebawem tematyka bloga stanie się znacznie bardziej różnorodna. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie pozostawione na moim blogu komentarze :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...