Nadzwyczajność tkwi w prostocie czyli kotlety z kaszy gryczanej

Drogie moje, jakiś czas temu nieco zmodyfikowałam swoją dietę. Wykluczyłam pewne produkty, część z nich ograniczyłam a sięgnęłam po te, które do tej pory nie znajdowały się w moim menu. Tym samym większą uwagę poświęcam temu, co jem. Częściej także przygotowuję coś samodzielnie, odkrywając coraz to nowe połączenia smaków. Niejednokrotnie gotowane przeze mnie potrawy spotykają się z uznaniem ze strony domowników, którzy chętnie sięgają po nieznane dotąd zestawienia. Tym razem sięgnęłam po kaszę gryczaną - produkt traktowany dotąd przeze mnie trochę po macoszemu. Po woli jednak na nowo odkrywam jego cudowne właściwości. 



Pod względem wartości odżywczej kasze przewyższają ryż, makaron i ziemniaki. Są bogatym źródłem skrobi, która w organizmie powoli rozkłada się powoli na glukozę. Zawierają duże ilości witamin z grupy B, zwłaszcza B1. Wzmacniają kondycję organizmu, chronią przed depresją, poprawiają funkcjonowanie układu pokarmowego. 


Szczególnie warta uwagi i godna polecenia jest kasza gryczana, po którą sięgnęłam przy okazji tego przepisu oraz jaglana i jęczmienna. Prócz wspomnianych już witamin są one źródłem mikro i makroelementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. 

Kasza gryczana - bohaterka dzisiejszego posta uważana jest za jedną z najzdrowszych kasz. Przewyższa inne rodzaje kasz pod wieloma aspektami. Zawiera największe ilości magnezu. W 100 g jest aż 218 mg tego pierwiastka. Jest znacznie lepszym źródłem białka niż pozostałe rodzaje kasz. Jej niewątpliwą zaletą jest to, że nie zakwasza organizmu w przeciwieństwie do kaszy jęczmiennej czy jaglanej. 

Dziś mam dla Was przepis na danie proste, sycące ale nie mniej smaczne - kotlety z kaszy gryczanej. Nawet ktoś taki jak ja - prawdziwy kuchenny laik jest w stanie sobie z nimi poradzić. Do ich przygotowania potrzebujemy tylko i wyłącznie tego, co każdy z nas ma w swojej kuchni.  




Do przygotowania 8 kotlecików potrzebujemy:


100 g kaszy gryczanej

2 jajka 

1 łyżkę mąki pszennej

szczypiorek

1 ząbek czosnku




Sposób przygotowania:


Kaszę gryczaną gotujemy przez 15 minut a następnie odcedzamy i odstawiamy do wystygnięcia. Do 

kaszy dodajemy jajka, mąkę, czosnek oraz szczypiorek. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku.

Układamy łyżką na patelni, wyrównujemy kształt i smażymy na złoty kolor z obu stron na oleju 

rzepakowym. Podajemy z dodatkiem śmietany i koperkiem. 





Teraz nie pozostaje mi nic innego jak życzyć SMACZNEGO i zachęcić do wypróbowania tego właśnie przepisu. Jestem przekonana, że przypadnie Wam do gustu i stanie się innym, nowym poglądem na kulinarne wariacje z kaszą gryczaną. 



zBLOGowani.pl


Miałyście okazję już wypróbować ten przepis? 

Komentarze

  1. ze śmietana na pewno by mi smakowały

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie w takiej postaci je jadłam i są naprawdę bardzo smaczne:)

      Usuń
  2. Mniam ;P Ja jestem wege od 13 lat, także kotleciki z kaszy u mnie często, pyszny przepis <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Bliny z mąki gryczanej robiłam, ale kotletów z kaszy jeszcze nie. Koniecznie muszę spróbować bo mój narzeczony jest wielkim miłośnikiem gryczanej :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie pozostawione na moim blogu komentarze :)

Internetowa wyszukiwarka ofert pracy

POSTAW KAWĘ

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Copyright © Magda bloguje