Szybka pomoc ... - Vicks VapoRub

Drogie moje, z napisaniem tego posta nosiłam się od dość dawna. Uznałam bowiem, że należało by podzielić się z Wami moją opinią o maści, którą ostatnio stosowałam na przeziębienie. Mowa tutaj o Wicks VapoRub. Post ten miał pojawić się znacznie wcześniej, jednak w nawale przedświątecznych obowiązków musiałam odłożyć to w czasie. Później z kolei uznałam, że powinien on ustąpić miejsca sylwestrowym stylizacjom a dopiero po nich nadejdzie pora recenzji . Dziś wreszcie nadarza się ku temu sposobność. A zatem moje drogie o produkcie Vicks VapoRub dowiedziałam się z reklamy telewizyjnej. W momencie, gdy dopadło mnie przeziębienie maść ta wydawała mi się być ostatnią deską ratunku w walce z wieloma dolegliwościami.


Wicks VapoRub 
Maść
Camphora 5% w/w, Levomentholum 2,75% w/w
Eucalypti oleum 1,5% w/w, Terebinthinae oleum 5% w/w


Co to jest lek Vicks VapoRub i w jakim celu się go stosuje?




Vicks VapoRub jest maścią stosowaną w objawach podrażnień i stanów zapalnych błony śluzowej nosa i gardła (np. w przebiegu przeziębień): kaszlu, katarze z obrzękiem błon śluzowych nosa i uczuciem utrudnienia oddychania ("zatkanego nosa").

Vicks VapoRub zawiera jako składniki czynne: kamforę, olejek eukaliptusowy, levomentol, olejek terpentynowy, które łagodzą dolegliwości górnych dróg oddechowych w katarze, Mentol i kamfora łagodzą obrzęk śluzówek małżowin nosowych oraz łagodzą kaszel poprzez działanie łagodnie znieczulające. Olejek eukaliptusowy i olejek terpentynowy działają pobudzająco na działanie śluzu w górnych drogach oddechowych, pobudzając odkrztuszanie.

Jak stosować lek Vicks VapoRub

Miejscowo
Dawkowanie: 

Maść do nacierania klatki piersiowej i pleców oraz do inhalacji składników lotnych. Wcierać odpowiednią ilość maści we wskazane miejsca i powtarzać 2 do 3 razy dziennie, jeśli potrzeba. Lekkie ubranie sprzyja skuteczniejszej inhalacji parujących składników lotnych. 

Dorośli i dzieci powyżej 12 roku życia:
1 łyżeczkę nakładać na klatkę piersiową i plecy 2 do 4 razy dziennie.
Dzieci od 5 do 12 roku życia: 
1/2 łyżeczki nakładać na klatkę piersiową i plecy 2 do 3 razy dziennie.

Sposób podawania:
Dorośli i dzieci powyżej 12 roku życia:

wcierać Vicks VapoRub dokładnie w skórę klatki piersiowej i pleców;

przykryć całą powierzchnię ciepłą tkaniną, dla lepszego efektu ( nie stosować tworzyw utrudniających parowanie);

używać lekkich ubrań w celu skuteczniejszej inhalacji.


Dzieci od 5 do 12 roku życia:

nakładać Vicks VapoRub delikatnie na klatkę piersiową i plecy;

wcierać delikatnie; 

używać lekkich ubrań w celu skuteczniejszej inhalacji

Jak przechowywać lek Vicks VapoRub 

Lek należy przechowywać w miejscu niedostępnym i niewidocznym dla dzieci. Przechowywać w temperaturze poniżej 25 stopni Celsjusza. Nie nalezy stosować leku Vicks VapoRub po upływie terminu ważności zamieszczonym na opakowaniu.  

Co zawiera lek Vicks VapoRub

Substancjami czynnmi leku są Levomentol, Kamfora, Olejek eukaliptusowy i Olejek terpentynowy.100 g Vicks VapoRub zawiera 2,75 g mentolu, 5 g kamfory, 1,5 g olejku eukaliptusowego, 5 g olejku terpentynowego. Inne składniki leku to: tymol, olejek cedrowy, wazelina biała. 

Jak wygląda lek Vicks VapoRub i co zawiera opakowanie

Lek w postaci maści dostępny w plastikowym słoiku o pojemności 50 g, 100 g.



Moja opinia:

Na ogół dość sceptycznie podchodzę do produktów, tak bardzo reklamowanych w telewizji. W tym przypadku jednak postanowiłam zaryzykować, zwłaszcza że dolegliwości były nie do zniesienia. Uporczywy katar, męczący kaszel, który nie dawał mi w nocy spać, ból głowy, ogólne rozbicie, ból mięśni i stawów. Skierowałam więc swoje kroki do apteki z zamiarem kupna konkretnie tego produktu. Miałam cichą nadzieję, że będzie on natychmiastowym lekarstwem na moje dolegliwości. Zaopatrzyłam się w 50 g lek, zamknięty w plastikowym słoiku i zaraz wieczorem przystąpiłam do pierwszej aplikacji. Już po otwarciu pojemnika daje się poczuć intensywny zapach wydobywający się z jego wnętrza. Po kontakcie ze skórą, najpierw pojawia się uczucie chłodu, które przy wcieraniu zamienia się w przyjemne ciepło. Niemal natychmiast daje się zauważyć jego korzystny wpływ na towarzyszące mi dolegliwości - kaszel, katar i zatkany nos. Dzięki niemu mimo przeziębienia udało mi się wreszcie spokojnie przespać noc, a rano czułam się już naprawdę znacznie lepiej. Zasługi te oczywiście przypisuję nie czemu innemu, jak właśnie maści Vicks VapoRub. Zatem jestem zdania, że produkt ten idealnie spełnił swoją rolę i wart jest tego by po niego sięgnąć.

Cena uzależniona jest od apteki, w której go kupujemy. 
W aptekach internetowych waha się w granicach od 12, 55 do 18,19 + koszty przesyłki

A jak Wy radzicie sobie, kiedy dopada Was przeziębienie?
Znacie tę maść? Jaka jest Wasza opinia, co do niej?

Komentarze

  1. też widziałam tą reklamę, często pojawia się w tv. na szczęście ja nigdy zimą nie choruje. wiosną mam problemy z zatokami. Życzę zdrowia i szczęścia w Nowym Roku

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest moja ulubiona maść. Zawsze stosuję ją przy przeziębieniu i szybko przynosi ulgę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj dawno nie używałam tej maści

    ____________________________
    blog.justynapolska.com
    Fashion & Makeup

    OdpowiedzUsuń
  4. nigdy nie miałam ale skoro jest skuteczna może sie kiedyś skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dużo lepszy jest olejek pichtowy w żelu od Gorvity. Podobny zapach ale działanie skuteczniejsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta maść to dla mnie ratunek, szczególnie polecam inhalacje! Dwie łyżeczki rozpuścić w gorącej wodzie, nakryć głowę ręcznikiem i oddychać głęboko przez około 15 minut.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uważać na inhalacja, w ulotce napisane jest:
    "Chronić oczy. Lek nie jest przeznaczony do sporządzania inhalacji z parą wodną."

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie pozostawione na moim blogu komentarze :)

Internetowa wyszukiwarka ofert pracy

POSTAW KAWĘ

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Copyright © Magda bloguje