KULINARIA - niedziela, 21 lutego 2016

Zainspiruj się zdrowym żywieniem...

Drogie moje, z pewnością przyznacie mi rację jeśli powiem, że obecnie panuje kult szczupłej sylwetki i niemal z każdej strony jesteśmy zasypywane lawiną porad o tym, co robić by czuć się i wyglądać świetnie. Wiele dziewczyn więc przechodzi na drastyczne diety i katuje się morderczymi ćwiczeniami, byle by dorównać lansowanym w mediach modelkom. Ja dzisiaj chcę Wam powiedzieć nieco więcej o sposobie odżywiania i tym, w jaki sposób możecie urozmaicić Wasze menu, by nie wiało nudą. Na początek jednak zanim do tego przejdziemy, musicie uzmysłowić sobie że drogą do szczupłej sylwetki jest racjonalne a przede wszystkim zdrowe żywienie a nie kolejna drakońska dieta. Na niej bowiem nie tylko nie zdołacie schudnąć ale grozi Wam nieuchronny efekt jojo. Tak więc musicie zmienić swoje spojrzenie na jedzenie i nie traktować go w kategoriach diety a raczej jako sposobu na życie. 

Você prepara as receitas na véspera, leva esses lanchinhos nutritivos e deliciosos para o trabalho e não sabota a dieta comendo doces. Conheça esse pavê light que está fazendo sucesso na gringa!:
Zdjęcie: Źródło

POSTANOWIENIE POPRAWY ...OD JUTRA

Nikt nie powiedział, że zmiana złych nawyków w drodze do szczupłej sylwetki, jest procesem prostym i krótkotrwałym. Wymaga on nie mało wysiłku i przede wszystkim czasu. Jedną z pułapek, jakie mogą pojawiać się wówczas na drodze przy tej okazji jest postanowienie wprowadzenia zmian od jutra. To najgorsze co można zrobić. Zatem jeśli kiedykolwiek zdarzy się wpadka w postaci nadmiaru jedzenia lub słodyczy słodyczy, nie wskazana jest  rezygnacja z dotychczasowych postanowień. I na to jest bowiem rada. Wystarczy ograniczenie kolejnego posiłku, bez konieczności opuszczania kolejnego. Każdemu przecież zdarzają się błędy, ważne jest by potrafić je zidentyfikować i powrócić na drogę zdrowego żywienia. 


Small steps every day.:
Zdjęcie: Źródło

ŚWIADOME WYBORY KLUCZEM DO SUKCESU

Wiele dziewczyn słysząc o zdrowym stylu życia, utożsamia go z mnóstwem wyrzeczeń. Prawda jest taka, że w drodze do szczupłej sylwetki, należy być świadomym tego, co się je. Ignorowanie bowiem, pewnych zasad z pewnością nie przyczyni się do spadku wagi a wręcz przeciwnie do jej wzrostu. Należy więc zwracać uwagę na pożywienie. Spożywać regularnie od 3-5 posiłków dziennie. Pić dużo wody. Można pozwolić sobie na jeden smakołyk o wartości kalorycznej nie większej jak 100 -150 kcal. 

PANOWANIE NAD ZNIECHĘCENIEM

Z czasem, w trakcie odchudzania i podczas pracy nad zmianą nawyków pojawiają się trudne momenty. Na początku drogi motywacja jest bardzo duża. Z upływem czasu jednak potrafi drastycznie spadać. Warto więc nauczyć się wówczas, jak radzić sobie ze zniechęceniem. Naturalne staje się napotykanie na spadek energii i siły, które wielu ludzi skłania do całkowitej rezygnacji z postanowienia. Nieoceniona w takim momencie może być specjalnie przygotowana lista korzyści i powodów, dla których warto jednak w nim trwać. 

W utrzymaniu efektów, jak i wprowadzaniu zmian w procesie zmiany nawyków, bardzo ważne jest planowanie i przygotowywanie sobie różnorodnego menu. 

Z Naturą- proste i sprawdzone domowe sposoby na urodę: Woda z cytryną i miętą:
Zdjęcie: Źródło

WODA Z CYTRYNĄ

Nawyk rozpoczynania dnia od szklanki wody z cytryną, praktykuje wiele modelek i gwiazd. Krąży opinia, że dzięki temu napojowi można zgubić zbędne kilogramy. Jednak czy jest tak naprawdę? Okazuje się, że regularne picie wody z cytryną nie przyczyni się do redukcji wagi. Ma jednak wiele innych dobroczynnych właściwości. Napój ten sprawia, że organizm łagodnie się budzi, przygotowując zarazem przewód pokarmowy do pracy w ciągu dnia. Jest to także świetny sposób na poranny detoks, pobudzający enzymy trawienne i usuwający toksyny z organizmu. Szklanka wody z cytryną może być pierwszym krokiem do zdrowej diety. Cytryna odkwasza organizm. Może zastąpić poranną kawę. Woda z cytryną zmniejsza uczucie zmęczenie,dodaje energii, obniża ciśnienie, redukuje poziom złego cholesterolu i zapobiega ochocie na słodycze. Z dodatkiem pieprzu cayenne lub starego imbiru przyspiesza metabolizm. 

PRZEPISY NA ZDROWE I SMACZNE POSIŁKI

SUROWE SPAGHETTI Z CUKINII

Zdjęcie: Źródło
Danie to jest proste i szybkie. Wykonanie go nie zajmuje więcej jak 10 minut. Surowe spaghetti jest kulinarnym przebojem lata. W przeciwieństwie do tradycyjnej wersji jest zdrowe, lekkostrawne i pełne witamin. Smakiem niewiele różni się od pszennego makaronu. Wystarczy zetrzeć cukinię przy pomocy obieraczki do warzyw lub nożyka julienne. Zamiast mięsa można dodać suszone pomidory i sezonowe warzywa lub roślinne pulpety z kaszy jaglanej. Całość natomiast polać sosem pomidorowym z dodatkiem zmiksowanych świeżych ziół i daktyli. Posypać mieszanką orzechów i nasion. 

ŁOSOŚ Z BROKUŁAMI I RYŻEM

Zdjęcie: Źródło
Składniki: filet z łososia, brązowy ryż, brokuły, natka pietruszki, czosnek, sok z cytryny, ulubione przyprawy. Sposób przygotowania: Rybę oprószamy przyprawami, skrapiamy cytryną i zawijamy folią aluminiową. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy przez 20 minut. Brokuły gotujemy na parze a ryż zgodnie z instrukcją na opakowaniu. 

SURÓWKA Z PORA

Składniki: 1/2 selera, 1 duże jabłko, 1 por, łyżka rodzynek, 5 orzechów włoskich, 3 do 5 łyżek jogurtu naturalnego, sól, pieprz, sok z cytryny. Sposób przygotowania: Seler i jabłko myjemy, obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach a następnie skrapiamy sokiem z cytryny. Dosypujemy rodzynki i orzechy. Mieszamy. Do jogurtu dodajemy odrobinę soli i pieprzu. Mieszamy z porem. Podajemy schłodzoną. 

SURÓWKA Z BIAŁEJ KAPUSTY

Składniki: 1/4 główki białej kapusty, 2 marchewki, natka pietruszki, 1 por, 1 jabłko, sól i pieprz, sok z cytryny. Sposób przygotowania: Umytą kapustę szatkujemy. Pora, marchewki, jabłko i pietruszkę ścieramy na tarce a następnie skrapiamy sokiem z cytryny. Całość mieszamy i doprawiamy do smaku. 

POMIDORY Z MOZZARELLĄ 

Zdjęcie: Źródło
Składniki: 2 duże, dojrzałe pomidory pokrojone w plastry, 1 mozzarella, 25 g liści bazylii, 75 ml oliwy z oliwek extra vergine, sól morska i grubo mielony czarny pieprz, oliwa do polania przed podaniem, listki bazylii do dekoracji. Sposób przygotowania: Przełóż pomidory do miski i wymieszaj z liśćmi bazylii, polej oliwą, dopraw solą i pieprzem. Przełóż na talerz, wcześniej układając na nim listki bazylii. Na tym ułóż kulę mozzarelli. Znów dopraw solą i pieprzem. 

To oczywiście tylko kilka propozycji, jak urozmaicić menu. W sieci znajdziecie całe mnóstwo inspiracji, które z pewnością trafią w gust każdej z Was. A tymczasem, co myślicie o zdrowym odżywianiu? Macie jakieś sprawdzone przepisy? 

  1. Zaciekawiło mnie to spaghetti z cukinii :D Chyba zacznę pijać tę szklankę wody z cytryną ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mi dużo dała siłownia tak w ogóle ;) OD kiedy chodzę to nie muszę jakoś myśleć o tym co jeśc tylko mój organizm pragnie czegoś zdrowego, ryb, jajek itd, a nie ma ochoty na tłuste rzeczy fajne to jest :D ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. piłam kiedyś wodę z cytryną :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe przepisy :)

    marthellye.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja już od jakiegoś czasu zaczyna dzień od wypicia wody z cytryną :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie dania wyglądają bardzo apetycznie, a na dodatek są zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wodę z cytryną piłam nałogowo :D

    OdpowiedzUsuń
  8. odżywiam się dość zdrowo, szczególnie teraz gdy od 2 miesięcy jestem na diecie, dużo warzyw i ryb, znikome ilości mięsa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od kilku lat nie jem już mięsa :)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie pozostawione na moim blogu komentarze :)