Ciasto ucierane z owocami i kruszonką

Drogie moje, jeszcze nie tak dawno temu rozpoczął się sezon truskawkowy. Obiecałam sobie wówczas, że bardzo szybko sięgnę po nie, dodając do pysznych owocowych ciast. Tymczasem jednak pałaszowałam je głównie w tej najprostszej postaci. Nie pokusiłam się nawet o przygotowanie shake'a truskawkowego, który tak uwielbiam a co dopiero upieczenie ciasta. Grzechem jednak było by, gdyby sezon truskawkowy dobiegł końca a ja nadal nie zrealizowałabym swojego postanowienia. Dzisiaj więc wreszcie zmobilizowałam się i mam dla Was propozycję przepysznego ciasta na które przepis odnalazłam na blogu Moje Wypieki, a pochodzi z książki Agaty Królak - " Ciasta, ciastka i takie tam." Początkowo oczywiście jak zawsze miałam pewne obawy, czy wyjdzie ono tak jakbym sobie tego życzyła. Szybko jednak okazało się, że jestem na dobrej drodze do pysznego ciasta mimo stawianych dopiero w tej dziedzinie pierwszych kroków. 


CIASTO UCIERANE Z OWOCAMI I KRUSZONKĄ

Zatem moje drogie, jeżeli poszukujecie innego przepisu niż ten na tradycyjną propozycję na kruchym cieście z dodatkiem sezonowych owoców, ten jest wręcz dla Was stworzony. Przygotowane według niego ciasto jest naprawdę imponujące a przy tym miękkie, z ogromną ilością owoców. Roztacza wokół siebie smakowity maślany aromat, połączony ze świeżymi truskawkami oraz dopiero co upieczonej kruszonki. Zapewniam Was, że ciasto jest naprawdę pyszne. Mówię to nie tylko sugerując się jego wpływem na moje własne kubki smakowe lecz również opinią mojego wybrednego brata, który pochłaniał kawałek za kawałkiem. 


W tym miejscu chcę Wam powiedzieć, że do przygotowania tego ciasta nie musicie tak jak ja dodawać truskawek. Nie wszyscy przecież chcą lub mogą je jeść, dlatego z powodzeniem możecie zastąpić je każdymi innymi owocami sezonowymi. 


* Zamiast świeżych owoców można do ciasta dodać  mrożone. Ważne jest jednak to, by nie rozmrażać ich przed dodaniem do ciasta. Oprószamy je mąką ziemniaczaną i dopiero układamy na cieście. Wskazane jest wówczas trochę dłuższe pieczenie niż kiedy dodamy świeże. Jego gotowość tradycyjnie sprawdzamy przy użyciu patyczka do szaszłyków, który ma być suchy po wyjęciu go z ciasta. 

Zanim zaczniemy przygotowywać ciasto należy zadbać o to, by wszystkie składniki posiadały tę samą, pokojową temperaturę. 


1. Odmierzamy 200 g mąki pszennej, 40 g mąki ziemniaczanej oraz 1 łyżeczkę proszku do pieczenia 

a następnie odstawiamy na bok. 





2. Przygotowujemy miskę miksera oraz mikser. Wewnątrz miski ucieramy 200 g masła z dodatkiem

 160 g cukru drobnego do wypieków. Zamiast niego można użyć dobrze znanego wszystkim cukru 

pudru, dzięki czemu ucieranie przebiegnie sprawniej i bez ryzyka zgrzytania nierozpuszczonych 

kryształków. Ucieramy masło z cukrem do momentu uzyskania jasnej i puszystej masy. Następnie 

dodajemy szczyptę soli.


3. Do puszystej masy dodajemy jajka, wbijając je jedno po drugim, nie przestając ubijać. Robimy to 

tak długo aż wszystko połączy się w jednolitą masę. 



4. W momencie gdy wszystkie składniki się ze sobą dokładnie połączą przesiewamy uprzednio 

odmierzone mąki oraz proszek do pieczenia a następnie dodajemy do masy i mieszamy dokładnie.

Przygotowujemy blachę. Najodpowiedniejsza będzie ta o wymiarach 20 x 30 cm. Wykładamy ją 

papierem do pieczenia, po czym równomiernie rozprowadzamy masę. Układamy na niej wcześniej 

umyte, oszypułkowane i podzielone na połówki truskawki, kierując je rozcięciami ku górze. 






5. Na owoce posypujemy równomiernie kruszonkę. Do jej przygotowania potrzebujemy: 


Powyższe składniki siekamy a następnie rozcieramy na kruszonkę. W przypadku, gdyby okazała się

zbyt mokra należy dodać trochę mąki do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Kruszonką 

posypujemy ciasto i pieczemy w temp. 175 stopni Celsjusza przez ok. 45 minut. Po upływie tego 

czasu możemy sprawdzić gotowość ciasta przy użyciu patyczka. 




AJak Wam się podoba taka propozycja? Znacie ten przepis na sezonowe ciasto z owocami?
A co Wy przygotowujecie z dodatkiem owoców? 

Komentarze

  1. Wygląda pysznie :) Ja też przymierzałam się do ciasta z truskawkami, ale jednak wolę truskawki w czystej postaci bez cukru.

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda fantastycznie, z przyjemnością zjadłabym kawałek. w tym roku jeszcze niczego nie upiekłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak samo smakuje😊wręcz rozpływa się w ustach

      Usuń
  3. mniaaaaam :) uwielbiam takie ciacha

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Owszem :) Pysznie smakuje i znika w mgnieniu oka :)

      Usuń
  5. I jak się odchudzać gdy oglądam takie pyszności! dodaję do obserwowanych! melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję :) Ja Ciebie też :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Maniam! Wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lovely post dear! Have a great weekend! xx

    OdpowiedzUsuń
  9. Looks delicious
    I'm following you , i hope you follow me back.
    https://francescasblogg.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  10. muszę wypróbować ten przepis - brzmi przepysznie
    pozdrawiam MARCELKA

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie ciast. Są przepyszne

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam domowe ciasta, innych praktycznie nie jadam. A z truskawkami? Zrobię! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak, teraz jest zdecydowanie najlepszy sezon na takie ciasta :) Można wykorzystać właściwie każde owoce na jakie tylko ma się ochotę.
    A ja od dziś w końcu mam dużo czasu! :)
    Ogromnie dziękuję za odwiedziny u mnie i zapraszam częściej! Ja z przyjemnością będę tu zaglądać :)
    Pozdrawiam ciepło - www.camesss.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za miłe słowo :) Obserwuję Twojego bloga więc z pewnością będę częściej :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie pozostawione na moim blogu komentarze :)

Internetowa wyszukiwarka ofert pracy

POSTAW KAWĘ

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Copyright © Magda bloguje