KOSMETYKI - piątek, 15 lipca 2016

Styling - jedna z metod zmiany wizerunku

Drogie moje, jeśli znacie mnie osobiście lub śledzicie mojego bloga z pewnością Waszej uwadze nie umknął fakt, że jestem posiadaczką włosów prostych niczym druty. Nie zaskoczę z pewnością nikogo stwierdzeniem, że z zazdrością patrzyłam na inne dziewczyny obdarowane burzą loków. Wczoraj wreszcie postanowiłam to zmienić. Wiedziałam, że nie dla mnie jest codzienne używanie lokówki. Oczekiwałam raczej rozwiązania, które na dłużej odmieni mój wygląd. Z dnia na dzień umówiłam się na wizytę w salonie fryzjerskim, z pełną świadomością tego, co chcę zrobić z włosami. Nie było by tak. gdybym wcześniej nie zasięgnęła porady zaprzyjaźnionej fryzjerki. Ta, bez chwili zastanowienia zasugerowała mi wykonanie stylingu. Przyznam, że początkowo słowo to nie mówiło mi zbyt wiele. I tak naprawdę teraz z teoretycznego punktu widzenia nadal tak jest. Dlatego postanowiłam napisać ten post, w którym powiem Wam trochę więcej o samym zabiegu. Pokażę Wam efekt finalny oraz skoncentruję się na pielęgnacji włosów. A zatem zaczynamy.


To co musicie wiedzieć o stylingu to to, że polega on na podnoszeniu włosów u nasady, dodaje skrętu fryzurze i jest rodzajem trwałej ondulacji ( z tą różnicą jednak, że nie jest tak inwazyjny jak typowa trwała).  Podczas zabiegu dochodzi do przekształcenia włosa na całej jego długości, dzięki czemu włosy proste po zabiegu zyskują fale. Ich skręt zależy od tego w jaki sposób je suszymy. Naturalne suszenie zapewnia lepszy skręt niż to przy użyciu suszarki. Zabieg jak już wspomniałam wykonuje się bardzo podobnie jak trwałą, z tą różnicą że sięga się po inną wielkość wałków. Te z kolei na włosach znajdują się przez ok 15-20 minut.


Przed zabiegiem zalecane jest podcięcie włosów, jeżeli są dłuższe niż 20 cm. Ważne jest to głównie dlatego, by nie powodować nadmiernego obciążenia a tym samym gorszego efektu kręcenia. Nie od dziś przecież wiadomo, że im bardziej włosy są skręcone, tym fryzura będzie bardziej puszysta a tym samym zyska na objętości. To nie jedyne o czym powinnyśmy pamiętać decydując się na styling. Farbowanie oraz rozjaśnianie powinnyśmy odłożyć co najmniej na tydzień po jego wykonaniu.


Z pewnością zastanawiacie się, jak wygląda sam zabieg. Otóż, moje drogie fryzjer nawija włosy na wałki, zabezpieczając ich końcówki przy pomocy papieru.Następnie spryskuje je specjalnym płynem przeznaczonym do stylingu. Po upływie określonego czasu spłukuje nawilżacz, a na włosy nakłada substancje odżywcze. Mają one powodować lepsze wchłanianie związków do wnętrza włosa. Pozostaje utrwalić fryzurę pozostałością płynu do stylingu i odbudowy a na sam koniec użyć odżywki.


Rezultat utrzymuje się przez okres od 6 do 8 tygodni. W zależności od rodzaju włosów oraz częstotliwości mycia. Cena wykonania zabiegu średnio wynosi 100 zł a na jego wykonanie musicie wygospodarować sobie od 1,5 - 2 godzin. Polecany jest właśnie takim dziewczynom jak ja, które posiadają włosy cienkie i przetłuszczające się. Powód jest banalnie prosty - włosy zyskują objętość. To jednak nie jedyna jego zaleta. Zabieg świetnie sprawdza się latem, kiedy mnóstwo czasu spędzamy nad wodą. Wówczas nie ma czasu na długie układanie fryzury, a dzięki niemu wyglądają naturalnie i są faliste. 

Tak jak ważne jest odpowiednie przygotowanie się do stylingu, tak równie istotna jest właściwa pielęgnacja włosów po jego wykonaniu. O tym tak naprawdę do dziś nie wiedziałam nic. To, o czym Wam dzisiaj piszę usłyszałam podczas wizyty w salonie fryzjerskim i sama postaram się dopiero małymi kroczkami wcielić w życie. Pani zasugerowała mi stosowanie kosmetyków do włosów kręconych. Nie zaopatrzyłam się co prawda jeszcze w szampon i odżywkę ale mam już wszystko to, na co nacisk kładła pani podczas rozmowy - piankę do włosów kręconych oraz spray z solą.




Pianka do włosów Flexible Curls & Care

Informacje ze strony producenta: 

Podkreślone spręzyste loki i 24h elastycznego utrwalenia. Linia przeznaczona do włosów kręconych i falowanych. 

Działanie:

Pianka NIVEA Flexible Curls & Care dla podkreślonych loków i 24h elastycznego utrwalenia:

* Aktywnie pielęgnuje, aby włosy były miękkie w dotyku

* Wzmacnia włosy dla niezawodnej objętości

* Chroni włosy nie wysuszając ich. Nie skleja włosów.

Rekomendowana cena detaliczna: 14,29 zł/150 ml

Sposób użycia:

Wstrząśnij. Trzymając dozownikiem w dół, wyciśnij piankę na dłoń, wmasuj w wilgotne lub suche włosy i wymodeluj. 

Spray z solą nadający teksturę got2b beach girl - Schwarzkopf 


Spray z solą nadający teksturę got2b beach girl zapewnia efekt nieujarzmionych włosów czesanych wiatrem i słońcem, jak na plaży.Wyjątkowe połączenie polimerów oraz olejków zapewnia utrwalenie i podkreślenie loków i fal. 
SkładnikiAqua, VP/VA Copolymer, PEG-8, Sodium Chloride, Magnesium Sulfate, Sodium Citrate, PEG-60 Hydrogenated Castor Oil, Sodium Benzoate, Parfum, Limonene, Linalool, Lactic Acid, Anise Alcohol, Benzyl Salicylate, Hexyl Cinnamal, Geraniol, Citronellol.

Informacje ze strony producenta:

beach girl texturizing SALT SPRAY

Czy chcesz czuć się, jakbyś właśnie zeszłą z plaży i zachować ten wyjątkowy styl kreowany przez słońce i wilgotną morską bryzę? Formuła zawierająca sól got2b beach girl texturizing SALT SPRAY pozwala stworzyć plażowy wygląd syreny, kiedy tylko chcesz. Delikatne fale jak stylizowane słońcem i słonym wiatrem morskim przez cały rok!

Jak stworzyć plażowy styl?
Spryskaj równomiernie suche lub wilgotne włosy. Poskręcaj lub zmierzw włosy, tak jak chcesz. Wysusz całość suszarką lub pozwól wiatrowi wykończyć fryzurę . 

Jak mówiłam są to moje pierwsze kroki w posiadaniu włosów kręconych, dlatego długa droga zanim nauczę się z nimi postępować. Dwa pierwsze zdjęcia nie do końca oddają uzyskany efekt dlatego pokazałam Wam jeszcze inne, które może pozwolą Wam lepiej dostrzec ich skręt.

Czy kiedykolwiek miałyście robiony styling? Jakie są Wasze doświadczenia w tej dziedzinie?

  1. Odpowiedzi
    1. Przy moich cienkich włosach fryzura zdaje się być idealna 😊

      Usuń
  2. Bardzo fajny i naturalny efekt ;) Marzy mi się czasami taka krótka fryzurka i lekkie fale, strasznie mi się podobają takie włosy. Ale jednak moich do pasa mi ścinać póki co szkoda :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam kiedyś podobnie teraz sama siebie zaskakuje. 😊

      Usuń
  3. Bardzo ładnie wyglądają włoski:)
    Efekt zaskakujący :)
    Odwdzięczam sie za każdą obserwacje :D
    BLOG-ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  4. Zazdroszczę Ci Twoich „drutów” ja przeszłam prostowanie keratynowe swoich loków ok. 2 miesiące temu a znów się poskręcały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak jak pisałam zawsze chciałam mieć loki :)

      Usuń
  5. naprawdę skuteczna przemiana:) nie do poznania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie bardzo nowy look przypadł do gustu 😊

      Usuń
  6. Great review sweetheart...thx for sharing!

    OdpowiedzUsuń
  7. rewelacja! bardzo podobaja mi sie takie fryzury, ale mnie brak odwagi, by ściąć włosy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zanim zdecydowałam się ściąć włosy miałam podobnie jak Ty. Jak to mówią najtrudniejszy pierwszy krok :)

      Usuń
  8. od zawsze mam problem z ciężkimi włosami, które bardzo szybko są oklapnięte i ...wyglądają jak ulizane :D muszę zapytać moją fryzjerkę o ten zabieg, przydałoby mi się to :)

    p.s. pięknie Ci z tą fryzurką!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Początkowo nie mogłam się przyzwyczaić ale teraz już jest ok :)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie pozostawione na moim blogu komentarze :)