LIFESTYLE - sobota, 20 maja 2017

Zostań stresozaradnym i uporaj się z niedoborem magnezu

Drogie moje, stres jest zjawiskiem bardzo popularnym i doświadczamy go niemal każdego dnia. Przeprowadzone badania dowodzą, że dotyka on aż 98 % Polaków, z czego aż 74 % stanowią kobiety. Panowie wydawać by się mogło są dużo bardziej odporni na stres, lub jak kto woli rzadziej się przyznają do tego, że ich również dotyka. Nie zawsze jednak także i im udaje się to ukryć. Stres nawet im potrafi dać się we znaki i gołym okiem widać, że coś jest nie tak.  W sytuacjach stresujących trudno jest nam się skoncentrować. Stajemy się poddenerwowani, rozdrażnieni i zmęczeni. Niejednokrotnie bywałam w podobnej sytuacji i zastanawiałam się, gdzie leży problem i co wpłynęło na moje samopoczucie. W konsekwencji nie robiłam nic prócz ucieczki w seriale czy próby uspokojenia skołatanych nerwów za pomocą muzyki, która jak mawiają łagodzi obyczaje. Nie trudno zgadnąć, że efekty oczywiście były mizerne. 


Zdarzało mi się irytować i wyładowywać złość na bliskich. W konsekwencji czułam się jeszcze gorzej. Przez długi czas nie dostrzegałam tego, że odpowiedzialny za moje samopoczucie jest stres. Z czasem, kiedy wreszcie to zauważyłam, patrzyłam na niego wyłącznie z tej negatywnej strony, podczas gdy jest on ważnym fizjologicznym mechanizmem i zwiększa efektywność oraz umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w życiu. Dzięki niemu zatem mamy znacznie więcej energii, sił i mocy, do stawiania czoła pojawiającym się trudnościom. Często jest jednak tak, że nie potrafimy zapanować nad tym, co nam oferuje. Choć stres wielu z nas kojarzy się z mnóstwem niepokojących objawów i najchętniej zupełnie wyeliminowali byśmy go ze swojego życia, to zamiast tego powinniśmy nauczyć się wykorzystywać go jako siłę napędową do działania. 


Sprawa nie wydaje się należeć do prostych, dlatego też ruszyła akcja Stresozaradni, promująca nowe, innowacyjne spojrzenie na stres, mówiące o tym jak zmienić dotychczasowy pogląd na niego i świadomie nim zarządzać. Mimo, że z pewnością już dane było Wam się spotkać z tą akcją to teraz włączył się do niej portal TestMeTooktóry promuje tę ideę w sieci. Odsyła nas do strony Stresozaradni, gdzie dowiemy się jak sprawić, by obrócić stres w efektywne działania, skierowane w kierunku pasji, sukcesów zawodowych czy lepszych relacji z ludźmi. Nauczymy się tego, że nie warto jest unikać stresu lecz wręcz przeciwnie zarządzać nim i wykorzystywać go do osiągania celów. Czeka tam również na Was specjalny test, który pozwoli Wam się dowiedzieć, jak teraz radzicie sobie ze stresem i na ile jesteście Stresozaradni. 


Wszyscy się różnimy. Ja wsparcia szukam u innych. A jak jest u Ciebie? Wypełnij powyższy test i przekonaj się jak jest u Ciebie.

Trudne sytuacje powinny być naszym motorem a właściwe ukierunkowane pobudzenia spowodowanego stresem może tylko korzystnie wpłynąć na zdrowie fizyczne i psychiczne, o ile spożytkujemy je na aktywność sportową. W tym celu polecam wypróbowanie różnych form ćwiczeń i wybór tej, która najbardziej przypadnie Wam do gustu. Wraz z rozpoczęciem akcji z TestMeToo postanowiłam regularnie ćwiczyć z Ewą Chodakowską, licząc nie tylko na lepsze samopoczucie ale i świetne rezultaty. 


Skoro tematem dzisiejszego postu jest stres nie można nie wspomnieć o magnezie i jego wpływie na nasz układ nerwowy. Jego niedobór może przyczynić się do powstania stresu a sam stres z kolei zwiększa niedobór w organizmie, napędzając błędne koło. Nieprzypadkowo zatem wraz z zaproszeniem do kampanii TestMeToo trafił do mnie suplement diety Magne - B6 Active, który jest unikatową kompozycją z wysoce przyswajalnym magnezem, witaminą B6 oraz kwasem foliowym w formie rozpuszczalnych w ustach granulek. Szczególnie polecany jest on osobom, szukającym wsparcia w walce ze stresem. To jednak nie jest jedyna grupa ludzi, która potrzebuje suplementacji za pomocą tego pierwiastka. Sięgnąć po niego powinni uczniowie, studenci, ludzie intensywnie pracujący umysłowo i fizycznie, kobiety ciężarne i w okresie menopauzy, borykające się z pms i osoby stosujące restrykcyjne diety. 


Wiele osób na co dzień zmaga się z niedoborem magnezu. Nie zawsze jednak zdają sobie one sprawę z tego, co o tym świadczy i co powinno zwrócić ich szczególną uwagę. Wśród najczęstszych przyczyn odpowiedzialnych za niedobór magnezu należy wymienić spożywanie wysoko przetworzonej żywności, życie w pośpiechu i oczywiście stres. Zawartość magnezu w organizmie zmniejsza się także pod wpływem niektórych chorób, leków i nadmiernego wysiłku fizycznego. Do najczęściej występujących objawów świadczących o niedoborach, które powinny nas zaniepokoić należą bóle i zawroty głowy, rozdrażnienie, ogólne osłabienie, skurcze, kłopoty z pamięcią, drganie powiek, nadmierne wypadanie włosów i łamliwość paznokci.


Jeśli myślicie, że to wszystko, czego możecie spodziewać się po niedoborze magnezu i witaminy B6 to jesteście w błędzie. Nie tak dawno przekonałam się na własnej skórze, że może on wpłynąć na wystąpienie zespołu napięcia przedmiesiączkowego z wieloma nieprzyjemnymi objawami. Nie był to tylko ból w nadbrzuszu i wahania nastroju. Doświadczałam bezsenności, spadku libido, obniżenia nastroju, problemów z koncentracją oraz ogólnego zniechęcenia. Stałam się znacznie podatniejsza na stany depresyjne. To jeszcze nie wszystko. Pojawiły się dolegliwości somatyczne w postaci bólu głowy, nudności, uczucia obrzmienia w okolicy miednicy i wzrostu wagi. W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest sięgnięcie po odpowiedni suplement, który uzupełni wszelkie niedobory. Magne - B6 Active zawiera magnez, kwas foliowy oraz witaminę B6. Przyczyniają się one do zmniejszenia zmęczenia i znużenia. Dbają o pamięć i koncentrację. Poprawiąją odporność na stres i kondycję układu nerwowego. 


Magne - B6 Active zawiera 20 saszetek. Koszt zakupu wynosi ok. 20 zł. Może być stosowany przez dzieci i młodzież. Dzieci od 6-13 lat: 1 saszetka dziennie, powyżej 14 roku życia i dorośli: 2 saszetki dziennie. W przypadku przekroczenia zalecanej dawki może spowodować efekt przeczyszczający. 

A Wy zauważacie u siebie oznaki niedoboru magnezu? Jak sobie wówczas radzicie? Macie swoje sprawdzone suplementy, które jeszcze nigdy Was nie zawiodły i przyniosły ulgę? A może to właśnie Magne - B6 Active jest Waszym sprzymierzeńcem? 

  1. JA nie biorę takich proszków i tabsów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie dość często się to zdarza. Mama ciągle mi powtarza że te wszelkie pojawiające się u mnie zdrowotne niespodzianki są właśnie skutkiem tych eksperymentów :)

      Usuń
  2. coś dla mojego chłopaka na skurcze mięśni, ja biorę multivitaminę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Multiitaminy nigdy nie stosowałam :)

      Usuń
  3. Lovely post dear! Have a great weekend! xx

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam test i wyszło mi, ze jestem typem „Ekspansywno – komunikującym” ;))) chyba tak własnie jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o mnie to właśnie tak jest, że szukam wsparcia i muszę się wygadać. Jak już pojawi się jakiś problem to nie znika z mich ust, dopóki nie uda mi się go rozwiązać :)

      Usuń
  5. magnez ważna sprawa, chyba sobie zafunduję

    OdpowiedzUsuń
  6. ja zawsze mam skurczę przy niedoborze magnezu i wtedy zażywam przez kilka dni aż do następnego razu :D pewnie podejście złe, ale tak jakoś mi to wychodzi :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jak piję za dużo kawy, to kupuję magnez, ale jakoś nie przywykłam do regularnego uzupełniania niedoborów.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie pozostawione na moim blogu komentarze :)