Moja propozycja makijażu w stylu Bollywood

Lato to czas, kiedy w makijażu można oszczędzić sobie ciężkich, dobrze kryjących kosmetyków, o ile nie chcecie akurat przekonać się, jak wyglądacie w wersji Bollywood. A ta nie zalicza się do propozycji lekkich, ponieważ wymaga ona od nas nieskazitelnie gładkiej cery, którą zapewnić może podkład o mocno kryjących właściwościach. Decydując się na  niego więc bedziecie mogły zapomnieć o naturalnej, świeżej i niemal alabastrowo przeźroczystej skórze. Makijaż w stylu Bollywood, podobnie zresztą jak i moja dzisiejsza stylizacja nie są typowymi, po które możecie sięgnąć przygotowując się do codziennego wyjścia. Będzie natomiast jak znalazł na wieczorną imprezę i taką okazję, gdzie obowiązkowe jest przebranie. Nie jest to jednak propozycja dla każdej z nas. Z pewnością przypadnie do gustu wszystkim tym dziewczynom, które nie boją się eksperymentów i mocnych, wyrazistych kolorów.


Jak zdążyłam już wspomnieć makijaż inspirowany stylem Bollywood wymaga nieskazitelnie gładkiej skóry. W tym celu więc zastosowałem podkład Wake Me Up marki Rimmel w odcieniu 100 Ivory, który świetnie się u mnie sprawdza, idealnie kryje wszelkie niedoskonałości i długo utrzymuje się na skórze. Następnie na twarz nałożyłam puder sypki Quiz. Utrwalił on makijaż i sprawił, że uzyskałam efekt matu. Dawno już minęły te czasy, kiedy makijaż opierał się na zastosowaniu jedynie podkładu i pudru, przez co twarz stawała się płaska i bez wyrazu.





Od momentu, gdy nastała moda na konturowanie przy pomocy coraz popularniejszych palet, nie wyobrażam sobie, bym mogła pominąć ten krok. Makijaż orientalny, jakim jest ten inspirowany stylem Bollywood zalicza się do tego rodzaju, gdzie obowiązkowo twarz jest rozświetlona. Sięgnęłam więc po paletę do konturowania Eveline Cosmetics, dzięki której nadałam twarzy pożądany kształt. Bronzerem podkreśliłem kości policzków, odrobinę skromnie i okolice nosa. Róż powędrował na policzki a rozświetlacz na czoło, policzki i nos.


Podstawą makijażu w stylu Bollywood jak nie trudno zresztą się domyślić są oczy. Powinny one mienić się wieloma, najmniej oczywistymi połączeniami kolorów. Makijaż oka rozpoczęłam zatem od zaznaczenia zewnętrznego kącika na kształt litery V, po czym pogłębiłam ten efekt a następnie nałożyłam go na złamanie powieki (1). Sam jej środek podkreśliłam, przy użyciu pomarańczowo złotego cienia z palety Pupart (2). Te same cienie co na górnej powiece, analogicznie nałożyłam również i na dolną, wzmacniając je odrobinę ciemnym, brązowym cieniem. (3).



Następnie oko podkreślam, przy pomocy eyelinera, którym maluję kreskę na górnej powiece. W przypadku linii wodnej oka zdaję się na zwykłą, czarną kredkę. Czarna masła tą mocno tuszuję rzęsy. Choć wydawać by się mogło, że makijaż oka już gotowy to nie można zapomnieć o brwiach. Niezwykle ważne jest by były one starannie wydepilowane, idealnie równe i przyciemnione. Zazwyczaj podkreślając brwi sięgam po specjalną farbkę, tym razem jednak postawiłam na specjalny zestaw do brwi. Na sam koniec pozostały mi już tylko usta. Te z kolei pomalowałam początkowo matową pomadką a dopiero później nałożyłam na nie perłowy błyszczyk.


➤ Zastosowane kosmetyki:

Podkład Wake Me Up 100 Ivory Rimmel
Powder Mosaic No 960 Quiz 
Paleta modelująca kontur twarzy Contour Sensation 3 w 1 Eveline Cosmetics Peach Beige 02
Paleta cieni pupart 001
Pojedynczy cień do powiek MAKE-UP Studio No 205
Zestaw do brwi Brow Set No 01 Quiz
Eyeliner Czarna kreskówka w płynie Royal Liner Pierre Rene Black
Kredka do oczu Lovely black
Volume Celebrities Noir mascara Tusz do rzęs - Eveline Cosmetics
Pomadka matowa w płynie Cashmere pink 413
Błyszczyk powiększający usta LIP GLOSS 430 - Eveline Cosmetics



Tak pokrótce prezentuje się moja propozycja makijażu w stylu Bollywood, który ogromną popularnością cieszy się w Indiach. Jeśli więc przypadł Wam do gustu i chciałybyście więcej to w ramach ciekawostki powiem Wam, że w Gdańsku w  maju miały miejsce zdjęcia do nowej produkcji Bollywood, w której z pewnością nie zabraknie charakterystycznych dla tego typu kina rozbudowanych układów tanecznych i spektakularnych scen akcji oraz tych z wieloma statystami.



Ja ze swej strony chcę Was zaprosić do znacznie przyjemniejszego sposobu poznawania Indii, przy pomocy własnych kubków smakowych. W linku poniżej znajdziecie, kilka inspirujących przepisów na potrawy, które z łatwością przygotujcie w domu. Zapraszam.


Komentarze

  1. Ja tak nie do końca jestem fanką Bollywood, ale czasem zdarzy mi się rzucić okiem :D Bardzo klimatyczny wpis i wspaniały makeup :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Całość idealnie oddaje klimat Bollywood :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Makijaż bardzo mi się spodobał :) Dawno nie oglądałam tego typu filmów :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoja uroda pasuje do tego klimatu, fajny makijaż.

    OdpowiedzUsuń
  5. wiesz co Magda? Ty w każdym makijażu wyglądasz odlotowo!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie pozostawione na moim blogu komentarze :)

Internetowa wyszukiwarka ofert pracy

POSTAW KAWĘ

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Copyright © Magda bloguje