DESIGN - czwartek, 14 września 2017

Marketing w hotelarstwie

Kilka lat temu, kiedy zakładałam bloga przez myśl mi  nawet nie przeszło, aby pisać o promocji od tzw. kuchni. Tymczasem przecież jest ona nierozerwalnie z blogiem związana i ma miejsce, ilekroć informuję potencjalnych klientów o produkcie, marce i firmie, zwiększając stopień ich znajomości. Pomyślicie sobie pewnie, że skoro poruszam temat promocji na łamach bloga, na którym często piszę o kosmetykach, to właśnie o działaniach marketingowych podejmowanych przez firmy kosmetyczne będzie mowa. Tym razem jednak Was zaskoczę. Przy okazji jednego z poprzednich postów padło pytanie o to, czym sie zajmuję zawodowo. Wiecie, więc już że pracuję w obiekcie hotelarskim i moja praca jest ściśle związana z kierunkiem ukończonych studiów. 


Pomyślałam zatem, że napiszę Wam o podejmowanych przez niego działaniach promocyjnych. Wiele osób bowiem nawet teraz, w dobie Internetu i powszechnego dostępu do informacji, nie zdaje sobie sprawy po jakie formy promocji sięgają hotelarze i ile trudu muszą włożyć, by przyciągnąć klientów. Nie mogą ograniczać się do pojedynczych działań. Wykorzystują specjalnie stworzone kompozycje promocyjne, w skład których wchodzi reklama, promocja sprzedaży, marketing bezpośredni, sprzedaż osobista, public relations i sponsoring.  

Zanim jednak powiem Wam więcej o działaniach promocyjnych obiektu, w którym pracuję, powinniście dowiedzieć się o nim czegoś więcej. Oszczędze Wam tutaj takich szczegółów, jak nazwa i adres. Powiem natomiast o tym, że jest on jednym z blisko 5000 bazy, funkcjonującej na całym świecie. Na lokalnym rynku działa od ponad 30 lat, podczas gdy działania promocyjne podejmuje  od 15. Obecnie obiekt promuje się poprzez własną stronę internetową, która jest najprostszym narzędziem pozwalającym na realizację w Internecie działań public relations przy niewielkich nakładach. Ponadto prezentuje swoją ofertę na wielu portalach branżowych.


Idąc za przykładem innych lokalnych podmiotów, obiekt wprowadził jeden z elementów promocji mix, polegający na sezonowej obniżce cen. Ponadto prowadzi reklamę upominkową poprzez upowszechnianie gadżetów opatrzonych logo a przy okazji nadchodzących świąt partnerom biznesowym i klientom wysyłane są życzenia w formie elektronicznych kartek świątecznych, które mają tworzyć pozytywny wizerunek firmy i kształtować pozytywną opinię. Obiekt nie ogranicza się jednak wyłącznie do działania za pośrednictwem Internetu. 

Promuje się w prasie lokalnej poprzez upowszechnianie informacji o aktualnych wydarzeniach, rodzaju prowadzonej działalności i dotychczasowych osiągnięciach. Nie stroni również od własnych wydawnictw w formie widokówek, kalendarzy i ulotek informacyjnych. To właśnie one kolportowane są podczas największych w Polsce imprez targowych. Wykorzystywany jest do tego wówczas stojak na ulotki, który stanowi nieodzowny element każdej dobrze zorganizowanej akcji promocyjnej. Pozwala on nie tylko wyeksponować wszystko to, co najistotniejsze ale również podnieść skuteczność i wpływ reklamy na każdego potencjalnego odbiorcę. Ze względu na swoją formę przykuwa uwagę. Dostępny jest w różnych rozmiarach, także takich które są w stanie pomieścić materiały wielkości A4 a duża i stylowa podstawa zapewnia pełną stabilność. Wykonany może być zarówno z plexi, jak i z aluminium. Stanowi przez to wygodny, składany atrybut, który z łatwością można spakować i zabrać w dalszą drogę. 


Musicie jednak wiedzieć, że wybierając narzedzia  niezbędne do promocji  nie można zdać się na przypadek. Najlepiej jest zwrócić się do firmy, która specjalizuje się w tej dziedzinie. Jedną z takich firm jest Adsystem, znajdująca się w Bielanach Wrocławskich, przy ulicy Atramentowej 11. Można się z nią skontaktować telefonicznie pod numerem telefonu: + 48 672 672 000 lub mailowo pisząc do działu handlowego - sales@ad system.pl albo do biura - office@ad system.pl. Na stronie internetowej znajduje się także formularz, po wypełnieniu którego możemy liczyć na kontakt ze strony firmy. 

Adsystem specjalizuje sie w tworzeniu rozwiązań dla marketingu z orientacją na mobilne systemy prezentacji wizualnej. Za cel stawia sobie łączenie wszechstronności, wysokiej jakości i dobrej ceny. Bazując na wiedzy i doświadczeniu firma wspiera wszystkich tych, którzy na co dzień zajmują się promocją produktu lub marki. Życzliwe podejście do klientów wpływa na ich zadowolenie. To z kolei rzutuje na pozycje firmy na rynku, wyróżnia ją spośród wielu innych, dzięki czemu może poszczycić się ona wieloma nagrodami. 


Nie bez znaczenia jest tu także fakt, że systemy wystawiennicze są pasją firmy Adsystem. Przekłada to ciągle na podnoszenie jakości produkowanych artykułów. Nieustannie są one unowocześniane i opracowuje się coraz to nowe rozwiązania. Oferta zatem jest niezwykle bogata i można znaleźć w niej roll-upy, stoiska targowe, ścianki reklamowe, stojaki na ulotki/broszury, regały ekspozycyjne i wiele, wiele innych. W przypadku braku gotowych rozwiązań, spełniających wymagania, można liczyć nawet na realizację własnych wizji.  

  1. moja siostra skończyła hotelarstwo ale nie pracuje w branży.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiele ciekawych informacji przekazałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz bardzo ciekawą pracę :)
    Kiedyś sporo podróżowałam i bardzo często nocowałam w hotelach. To było ciekawe doświadczenie. Widziałam jak hotele dbają o renomę i reklamę, a także jak zawalają to kompletnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, praca w branży hotelarskiej to praca z ludźmi a ci potrafią zaskoczyć. Przez te wszystkie lata spotkałam sie z wieloma różnymi sytuacjami, jednak nie mogę powiedziec że nic nie jest mnie w stanie zaskoczyć. Ludzka wyobraźnia nie zna granic😁Mam tu na mysli komiczne sytuacje, ale trafiają sie i mniej zabawne.Niestety.

      Usuń

Dziękuję za wszystkie pozostawione na moim blogu komentarze :)